Otevírání IKEA v Aucklandu: konečně dostupné švédské nábytkové styly v Novém Zélandu

Spread the love

Selhání dlouho očekávané události

V čtvrtek mohlo být nejvýznamnější událostí na Novém Zélandu otevření nového obchodu IKEA. Nadšení nakupující odpočítávali „3… 2… 1“ a mávali švédskými vlajkami, zatímco se otevíraly dveře nejvzdálenější pobočky této značky od jejího rodného Švédska. Davy lidí vřískali radostí, když se vrhli dovnitř do nejnovějšího obchodu v Aucklandu, což znamenalo dlouho očekávaný moment, který Kiwim konečně umožní získat přístup ke skandinávským kouskům, jako je knižní regál BILLY nebo postel MALM.

Významné slavnostní okamžiky a projev politika

Při slavnostním otevření přestřihl pásku premiér Christopher Luxon, který oslavoval příchod levného a dostupného nábytkového giganta jako úspěch pro Nový Zéland, jež se potýká s krizí růstu životních nákladů. „Dlouho na to čekali,“ sdělil Luxon novinářům. „Co to představuje, je opravdu dobrá zahraniční investice do Nového Zélandu a také skvělé pracovní příležitosti.“

Historie a současný stav IKEA

První obchod IKEA byl otevřen ve Švédsku v roce 1958 a od té doby expandoval do více než 60 trhů, přičemž v hospodářském roce 2025 zaznamenal obrat ve výši 44,6 miliard eur (52 miliard dolarů). Jeho charakteristický styl je běžný v kolejních pokojích a domácnostech po celém světě. Čas, který lidé tráví při sestavování nábytku podle instrukcí IKEA, je považován za jakýsi rituál přesunových etap napříč kontinenty.

Novinky na novozélandském trhu

Nový Zéland je jednou z posledních rozvinutých zemí, které získají IKEA, a to padesát let poté, co švédská značka otevřela první pobočku v Austrálii. Oznámení o plánovaném obchodu v Aucklandu přišlo již v roce 2019. Na místě před očekávaným obchodem se ve čtvrtek shromáždilo asi 800 lidí. Někteří nadšení nakupující přijeli již ve čtyři hodiny třicet ráno, informovala stanice Radio New Zealand.

Výzkum chování a plány expanze

Podle BNZ reportu „Život doma“, který IKEA zveřejnila ve spojení s tímto otevřením, je v novozélandských domácnostech patrný specifický rys: více než 93 % garáží je pokryto kobercem a 88 % vstupních prostor je přetížených věcmi. Mirja Viinanen, generální ředitelka a hlavní udržitelná ředitelka IKEA Austrálie a Nového Zélandu, uvedla CNN, že toto otevření je součástí širšího plánu expanze IKEA v regionu Asie a Tichomoří. Plánují otevřít více „malých formátů“ obchodů, které by měly být dostupnější pro zákazníky v méně osídlených oblastech.

Gastronomické zážitky a názory na nákladové položky

Po nákupu nábytku si zákazníci v Aucklandu budou moci vychutnat švédské speciality v kavárně uvnitř obchodu. „Samozřejmě máme kuličky,“ poznamenala Viinanen. „Máme jich spoustu.“ Luxon, který udělil svým souhlas, když mu byl položena otázka na použití novozélandské hovězího masa, však odmítl komentovat. „Do toho se nepletmu, to je rozhodnutí IKEA.“